VERFIJN OP

Trainingsdoel
Dieetvoorkeur
Merken
Vorm
Smaak
Sorteren

Spieropbouw

Spieropbouw

Bij het opbouwen van spiermassa spelen een aantal factoren een belangrijke rol. De juiste trainingsmethode (krachtsport en geen duursport), het juiste dieet (veelzijdig en eiwitrijk) en de juiste levensstijl (gedisciplineerd). De sleutel tot succes in combinatie met een glashelder doel.

 

Meer eiwit voor spieropbouw

Voor de fanatieke krachtsporter geldt dat je bij het vergroten van spiermassa behoefte hebt aan een extra hoeveelheid aan eiwitten. Aangeraden wordt om ca. 1.2 tot 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag te nuttigen. Het zou goed kunnen dat je aan deze hoeveelheid komt door je huidige voedingspatroon. Lukt je dit niet? Dan kunnen eiwit-supplementen je dagelijkse behoefte aan eiwit aanvullen. The Natural Health Company heeft een breed aanbod aan kwalitatieve eiwitsupplementen om je te helpen bij het bereiken van jouw trainingsdoelen!

Ons assortiment bestaat uit hoogwaardige “Grass Fed” eiwitten voor ieder dieetvoorkeur. De lekkerste eiwitshakes vind je hier! Bekijk onderstaand ons aanbod aan supplementen die je kunnen helpen bij het behalen van je trainingsdoelen!

Eet voldoende om je spieren op te bouwen

Bij de opbouw van spiermassa draait het niet alleen om een toename aan eiwitten. Als je spieren probeert op te bouwen, is het van belang om consequent een calorie-overschot te hebben. Dit betekent dat je meer zal moeten eten dan dat aangeraden wordt. Het betekent echter niet dat je overdreven veel moet eten. Integendeel. Een groot overschot aan calorieën draagt bij aan de opbouw van lichaamsvet en dat is nou net niet wat je wilt. Bij het opbouwen van spiermassa wil je de opbouw van vet zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Zorg er dan ook voor dat je een bewust voedingspatroon in je dagelijks leven toepast, om ervoor te zorgen dat je op een bewuste manier aan je spieropbouw werkt. Een goede tip die wij hierbij geven is om je voeding dagelijks te ‘tracken’. Dit kan aan de hand van diverse tools die je helpen bij het tellen van je dagelijkse calorie- en eiwitbehoefte.

Heb je behoefte aan meer advies? Ons team van de The Natural Health Company staat graag voor je klaar wanneer je vragen hebt over het behalen van je doelen.

Waarom draagt eiwit bij aan spieropbouw?

Na een zware trainingssessie ontstaan er kleine scheurtjes in je spieren. Je lichaam heeft dan behoefte aan brandstof om naar volledigheid te kunnen herstellen. Eiwitten zijn hierbij belangrijke bouwstoffen om je kapotte spiercellen te ‘repareren’. Dit komt doordat eiwitten bestaan uit aminozuren, die mede verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van nieuwe cellen en de opbouw van je spieren. Het proces van het herstellen van je spier wordt ook wel eiwitsynthese genoemd. Doordat je meer eiwitten nuttigt kan het ervoor zorgen dat spiermassa toeneemt. We raden je hierin wel aan om dit consequent vol te houden, alleen dan kun je echt resultaten realiseren.

BCAA voor spieropbouw

Eiwitten bestaan uit verschillende ketens van aminozuren. BCAA is een supplement dat bestaat uit essentiële aminozuren die bijdragen aan de eiwitsynthese. Onvoldoende BCAA’s in het lichaam kan leiden tot onvoldoende herstel van de spiervezels. Voor spieropbouw is het dan ook van belang om voldoende aminozuren te nuttigen. Hoewel BCAA’s zich veelal in eiwitsupplementen bevinden, kan een extra inname nooit kwaad.

Kies voor bewuste producten

Bij The Natural Health Company staat kwaliteit voorop. Onze “Grass Fed” eiwitproducten zijn betrouwbaar en zijn gemaakt in onze eigen fabriek. Ons assortiment bestaat uit diverse eiwitshakes. Wij houden hierbij onder andere rekening met de dieetvoorkeuren. Zo hebben wij vegan, vegetarische en zuivelvrije eiwitshakes op voorraad. The Natural Health Company staat graag voor je klaar bij het beantwoorden van je vragen over spieropbouw. Samen komen we tot de beste oplossing!